Produktbeskrivning
Centralisera och kontrollera din Ansible-infrastruktur med en visuell instrumentpanel, rollbaserad åtkomstkontroll, jobbschemaläggning och grafisk lagerhantering. Tower har REST API och CLI som gör det enkelt att integrera Tower i befintliga verktyg och processer.
Egenskaper
Din instrumentpanel för AnsibleInstrumentpanelen i Ansible Tower ger en NOC-liknande översikt över allt som händer i din Ansible-miljö. Så snart du loggar in ser du alla de senaste jobbaktiviteterna, snabba pekare till listor över värdar med problem och ditt aktuella värdantal. Du kan även justera inställningarna för statusgrafen så att du får data för specifika jobb och tidsintervall.
Uppdateringar av jobbstatus i realtidI Ansible Tower strömmar playbooks förbi i realtid. När spel och uppgifter slutförs visar förloppsindikatorerna aktuell status när värdar kontaktas. Se hur jobben växlar mellan statusen kö, körs och slutförd. Andra typer av jobb, t.ex. uppdateringar av källkontroll eller synkroniseringar av molnlager, visas också i den gemensamma jobbvyn. Du vet alltid vad Ansible håller på med.
SystemspårningTower's System Tracking skapades för att ge administratörer de verktyg som behövs för att granska och verifiera att era maskiner uppfyller kraven. Upptäck hur en maskin har förändrats över tid, eller jämför maskiner i ditt kluster för att se hur de skiljer sig åt. Använd System Tracking och Towers automatiska knapptryckningar för att säkerställa att maskinerna konfigureras och distribueras exakt som de ska. Med Ansible Tower kan du enkelt effektivisera leveransen av applikationer och tjänster till både OpenStack och Amazon Clouds på ett kostnadseffektivt, enkelt och säkert sätt.
Hantera och spåra hela ditt lagerTower-funktionerna hjälper dig också att enkelt hantera dina moln från AWS, Rackspace, OpenStack, Google Compute Engine, Azure och VMware.
Självbetjäning... förenklatMed Ansible Tower kan du starta playbooks med bara ett eller två klick. Tower kan fråga dig om variabler, låta dig välja bland tillgängliga säkra autentiseringsuppgifter och övervaka de resulterande distributionerna. Towers förenklade portalläge och undersökningsfunktioner gör det möjligt för IT-administratörer att delegera automatiseringsjobb till användare i hela organisationen. Till exempel kan utvecklare eller QA-avdelningar tillhandahålla sina egna utvecklings- och testmiljöer.
Exekvering av fjärrkommandonKör enkla uppgifter på alla värddatorer eller grupper av värddatorer i ditt lager med Tower Remote Command Execution. Lägg till användare eller grupper, återställ lösenord, starta om en felaktig tjänst eller åtgärda ett kritiskt säkerhetsproblem, snabbt. Som alltid använder fjärrkommandokörning Towers rollbaserade åtkomstkontrollmotor och loggar varje åtgärd.
Schemalägg ansible-jobbPlaybook-körningar, molnuppdateringar och uppdateringar av källkontroll kan schemaläggas i Tower, och scheman kan ställas in så att de inträffar en gång eller upprepas. Vid många förfrågningar från ledningen säkerställer det inbyggda kösystemet att jobben körs effektivt. Schemaläggning kan möjliggöra periodisk sanering, kontinuerlig driftsättning eller till och med schemalägga nattliga säkerhetskopior.
Omfattande rest api och Tower Cli-verktygAlla funktioner i Tower är inte begränsade till användargränssnittet utan finns tillgängliga via Towers REST API, vilket ger ett perfekt API för en systemhanteringsinfrastruktur att bygga mot. Få information om användning och bästa praxis med den inbyggda dokumentationen. Om det är lättare för dig att skapa ett kommandoradsgränssnitt än att skriva REST-kod finns Tower CLI-verktyg tillgängligt för att starta jobb från CI-system som Jenkins, eller när du behöver integrera med andra kommandoradsverktyg.
Teknisk specifikation
Allmänt
Kategori | Nätverkstillämpningar - övervaknings- och prestandaförbättring, system- och fjärrhantering, högtillgänglig programvara |
Typ av produkt | Standardabonnemang - 3 år |
Licensiering
Antal licenser | 1 utvecklar-/testnod |
Service och support
Typ | Uppdatering vid nya versioner - 3 år Telefonrådgivning - 3 år - svarstid: 1 arbetstimme - tillgänglighet: öppettider - akutgrad 1 Telefonrådgivning - 3 år - svarstid: 4 arbetstimmar - tillgänglighet: öppettider - akutgrad 2 Telefonrådgivning - 3 år - svarstid: 1 arbetsdag - tillgänglighet: öppettider - akutgrad 3 Telefonrådgivning - 3 år - svarstid: 2 arbetsdagar - tillgänglighet: öppettider - allvarlighetsgrad 4 Webbstöd / internetstöd - 3 år - svarstid: 1 arbetstimme - tillgänglighet: öppettider - akutgrad 1 Webbstöd / internetstöd - 3 år - svarstid: 4 arbetstimmar - tillgänglighet: öppettider - akutgrad 2 Webbstöd / internetstöd - 3 år - svarstid: 1 arbetsdag - tillgänglighet: öppettider - akutgrad 3 Webbstöd / internetstöd - 3 år - svarstid: 2 arbetsdagar - tillgänglighet: öppettider - allvarlighetsgrad 4 |