Hur kan jag se om en vara finns på lager?
När du klickar på en produkt och kommer till produktsidan ser du aktellt lagersaldo. Lagersaldot uppdateras flera ggr per dag för att visa så korrekt siffra som möjligt men för populära produkter som snabbt säljs slut eller för produkter med bara ett fåtal kvar på lager kan det hända att saldot inte hunnit uppdaterats fullständigt. Finns inte produkten på lager visar vi när vi förväntas få in den om vi har fått ett preliminärt datum från vår leverantör.
Kan man hämta en beställning hos er?
För att kunna hålla så låga priser som möjligt har vi valt att inte ha ett lokalt utan alla beställningar skickas från centrala lager varför det ej är möjligt att hämta annat än specialbeställda produkter hos oss som t.ex. av oss monterade datorer och liknande.
Hur lång är leveranstiden?
Beställer du före klockan 14.00 skickas normalt din bestälning samma dag. Postens leveranstid är ca 1-3 vardagar beroende på var i Sverige du bor.
Hur mycket kostar frakten?
Fraktkostnade beror på flera olika faktorer, bl.a. vikten. Du ser alltid hur stor fraktkostaden blir för just din beställning i kassan innan du slutför köpet.
Vad händer om jag inte hämtar ut min beställning?
För outlösta försändelser tvingas vi ta ut en avgift på 395 SEK i hanteringsavgift per paket.
Vilka betalsätt erbjuder ni?
Du kan välja att betala med kort, faktura, ansöka om delbetalning eller göra en förskottsbealning till vårt plus- eller bankgirokonto. Du väljer i kassan hur du önskar betala.
Kostar det något att betala med faktura eller delbetalning?
För faktura tillkommer en fakturaavgift som beror på hur stor summa du handlar för, du ser aktull avgift i kassan innan du väljer betalsätt. För delbetalning tillkommer aviavgifter per månad samt eventuell uppläggningsavift och ränta beroende på hur du vill dela upp din betalning. Du väljer alternativ när du gör din ansökan i kassan och ser då ockå vad månadskostnaden samt totalkostnaden blir för samtliga alternativ.
Min produkt har gått sönder och jag har garantitid kvar, hur gör jag?
För att lämna in en produkt på garantireparation gör du en returansökan. Läs mer om hur du går till väga här.
Min leverans var skadad när jag hämtade ut den, hur gör jag?
Om din leverans skadats under frakten är det viktigt att du anmäler detta skyndsamt och sparar ytterembalaget för att vi skall kunna reklamera detta till Posten. Läs mer om hur du går till väga här.
Jag vill reklamera min produkt, hur gör jag?
Om du handlat som privatkonsument har du 3 års reklamationsrätt mot ursprungsfel. Läs mer om hur du går till väga här.
Jag vill utnyttja min ångerrätt som privatperson, hur gör jag?
Som privatkonsument har du alltid 14 dagars ångerrätt under förutsättning att produkten är i väsentligt oförändrat skick. Returfrakten till oss betalas av dig som kund. Läs mer om hur du går till väga här.