Sök

Returer

Fraktskada

Undersök din produkt direkt när du hämtar ut eller tar emot den. Fraktskadat gods skall anmälas till oss samma dag som du tar emot det om det är en synlig skada på ytteremballaget. Är skadan dold, dvs om det inte syns något på ytteremballaget, så måste du anmäla det till oss inom 5 dagar efter det att du tagit emot försändelsen. Du bör göra en returansökan enligt avsnittet 'Returansökan online' nedan och väljer att det handlar om en fraktskada eller kontakta vår kundtjänst så fort du märker att godset är skadat och det är viktigt att du behåller allt emballage samt eventuell pall för att vi skall kunna hantera din anmälan och göra en reklamation till speditören. Det är mycket viktigt att du alltid anmäler till oss innan du skickar in en produkt, produkter som skickas in utan ett giltligt returnummer kan komma att skickas tillbaka till avsändaren utan åtgärd.

Garanti

Om din produkt går sönder under garantitiden eller är trasig vid leverans (orginalemballaget samt eventuell pall måste då finnas kvar i sin helhet) gör du en returansökan på den enligt avsnittet 'Returansökan online' nedan och väljer att det rör sig om en garantireparation. Har du lagt din order genom att handla som gäst kan du istället kontakta vår kundtjänt genom mail eller telefon för att få din returansökan registrerad. Det är mycket viktigt att du alltid anmäler till oss innan du skickar in en produkt, produkter som skickas in utan ett giltligt returnummer kan komma att skickas tillbaka till avsändaren utan åtgärd.

Reklamationsrätt

Handlar du som privatperson har du rätt att reklamera din produkt (för ursprungliga fel) inom 3 år från den dagen du mottog den. Returansökan gör du enligt avsnittet 'Returansökan online' nedan och väljer att det rör sig om en reklamation. Har du lagt din order genom att handla som gäst kan du istället kontakta vår kundtjänt genom mail eller telefon för att få din returansökan registrerad. Det är mycket viktigt att du alltid anmäler till oss innan du skickar in en produkt, produkter som skickas in utan ett giltligt returnummer kan komma att skickas tillbaka till avsändaren utan åtgärd.

Ångrat köp

Handlar du som privatperson hos oss har du rätt att ångra ditt köp om du meddelar detta till oss inom 14 kalenderdagar från den dagen du mottog produkten. Ångerrätten gäller dock inte datorprogram, ljud- och bildupptagningar om förseglingen/plomberingen brutits. Ångerrätt gäller endast om varan är i väsentligen oförändrat skick. Du kan inte ångra köpet på delar av en vara. Frakten för att skicka tillbaka ditt ångrade köp betalar du som kund. Returansökan gör du enligt avsnittet 'Returansökan online' nedan och väljer att det rör sig om ett ångrat köp. Har du lagt din order genom att handla som gäst kan du istället kontakta vår kundtjänt genom mail eller telefon för att få din returansökan registrerad. Det är mycket viktigt att du alltid anmäler till oss innan du skickar in en produkt, produkter som skickas in utan ett giltligt returnummer kan komma att skickas tillbaka till avsändaren utan åtgärd.

Returansökan online

För att göra en returansökan online klickar du först på fliken 'Mitt konto' högst upp och sedan på 'Mina ordrar' i menyn till vänster. Därefter väljer du aktuell order och gör en returansökan genom att fylla i all information som efterfrågas. Du har tre val att välja på som åtgär: reparation, utbyte samt återbetalning. Reparation är förstahandsval vid garantiärende, reklamation och i vissa fall vid fraktskada. Skulle du få en felleverans, dvs en produkt du inte beställt är förstahandsvalet utbyte. Ångrar du istället ditt köp enligt avsnittet 'Ångat köp' är förstahandsvalet återbetalning.

Filter
Sort
display