Produktbeskrivning
HPE Foundation Care Service är en omfattande kombination av hårdvaru- och mjukvarulösningar som syftar till att öka tillgängligheten för din IT-infrastruktur. Hewlett Packard Enterprise tekniska resurser arbetar med ditt IT-team för att hjälpa dig att lösa maskinvaru- och programvaruproblem med HPE och utvalda tredjepartsprodukter. För hårdvaruprodukter som omfattas av HPE Foundation Care, möjliggör tjänsten fjärrdiagnos och support, samt hårdvarureparation på plats om det krävs för att lösa ett problem.
För kvalificerade HPE-hårdvaruprodukter kan denna tjänst aktivera grundläggande programvarusupport och kollaborativ samtalshantering för utvald icke-HPE-programvara. För programvaruprodukter som omfattas av HPE Foundation Care tillhandahåller HPE teknisk fjärrsupport och tillgång till programuppdateringar och patchar. HPE släpper uppdateringar av programvara och referenshandböcker så snart de görs tillgängliga för utvalda HPE-stödda programvaruprodukter för varje system, processor, processorkärna och slutanvändare, enligt vad som tillåts av HPE eller den ursprungliga tillverkarens programvarulicens.
Egenskaper
HPE Foundation Care NBD-tjänstDen fungerar under normala öppettider och normala arbetsdagar. Svar på plats nästa arbetsdag tillämpas för incidenter med täckt hårdvara som inte kan lösas på distans, HPE kommer att använda kommersiellt rimliga ansträngningar för att svara på plats nästa arbetsdag. En auktoriserad representant från Hewlett Packard Enterprise kommer att anlända till kundens anläggning under täckningsfönstret för att påbörja underhållsservice för hårdvara nästa täckningsdag efter att samtalet har tagits emot och bekräftats av HPE. Svarstid på plats anger den tidsperiod som börjar när det första samtalet har tagits emot och bekräftats av HPE.
HPE Foundation Care 24/7-tjänstHårdvarusupport är tillgängligt 24/7 inklusive HPE-helgdagar. 4-timmars svar på plats tillämpas för incidenter med täckt hårdvara som inte kan lösas på distans. En auktoriserad representant från Hewlett Packard Enterprise kommer till kundens anläggning under täckningsfönstret för att påbörja underhållsservice för hårdvara inom fyra timmar efter att samtalet har tagits emot och bekräftats av HPE. Svarstid på plats anger den tidsperiod som börjar när det första samtalet har mottagits och bekräftats av HPE. Täckningsfönstret för programvarusupport är 24x7. När ett programvaruproblem har loggats kommer en ingenjör från Hewlett Packard Enterprise Solution Center att svara på samtalet inom två timmar.
Hantering av upptrappningHewlett Packard Enterprise har etablerat formella eskaleringsförfaranden för att underlätta lösningen av komplexa incidenter. Den lokala ledningen för Hewlett Packard Enterprise samordnar eskaleringen av incidenter och tar hjälp av lämpliga HPE-resurser för att hjälpa kunden med problemlösningen. För utvalda programvaruprodukter från tredje part för vilka HPE tillhandahåller programvarusupport och uppdateringstjänster, kommer HPE att följa de överenskomna eskaleringsprocesser som fastställts mellan HPE och tredjepartsleverantören för att hjälpa till med problemlösning.
Teknisk specifikation
Allmänt
Inkluderad service | Utbyte |
Plats | Leverans |
Full kontraktsperiod | 1 år |
Svarstid | Nästa arbetsdag |
Service tillgänglig | 9 timmar om dagen/5 dagar i veckan |
Specifikationer
Service och support | Utökat serviceavtal - utbyte - 1 år - leverans - svarstid: NBD - tillgänglighet: 9 timmar om dagen / måndag - fredag Tekniskt stöd - fjärrdiagnos - 1 år Tekniskt stöd - telefonrådgivning - 1 år - tillgänglighet: 24 timmar om dygnet / måndag - söndag Uppdatering vid nya versioner - 1 år Produktinformationsstöd - åtkomst till webbdatabas - 1 år |
Kompatibilitetsinformation
Designat för | P/N: JG960A, JG960AR |